tirsdag 26. juli 2011

Nedover

På vei nedover Finland.. De har mye lettere avsikkere her hvor man kan sove i fred.

Sitter ved vannkanten og lager meg litt kaffe og ser på lynet i det fjerne.
Stygt redd for at jeg kommer til å få det dritt været når jeg reiser lengre sørover.

Sliter litt med at jeg ikke har internett tillgang hele tiden, slik jeg hadde i norge.
Veldig nysgjerrig på hva som skjer i Norge om dagen.
Satt en STOR demper på ferien og syntes det er forferdelig trist.

Får droppe å legge ut bilder før jeg finner et sted med internett tillgang.
Lagt meg til på en campingplass og leid meg en hytte da det har bøttet ned her.
Sodankylæntie, kittilæ eller noe sånt med finske tegn. ( 64.64780N 24.93550E)
Fin hytte med dusj og dass.

Finsk er vanskelig å forstå når den jeg snakker med ikke kan noe annet.
Men siden camping eieren pratet masse finsk til meg måtte jeg selfølgelig svare likemye på norsk tilbake. :-)

Heldigvis ikke så mye mygg her, problemet er at det er trippelt opp med knott.
Jaja- ser ut til at det blir en inni hytta kveld da.
Funnet frem litt snacks og vin/øl.
Så blir det finsk tv :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar